10 august 2005

Barndommens drømmer

Jeg satt og lekt meg litt med designet på bloggen, la inn og tok bort ting og tang fra profilen min, da jeg oppdaget at jeg er født i slangens år. Det fikk meg til å tenke på barndommens drømmer.

Da jeg var barn drømte jeg stadig at jeg gikk ut og fant gårdsplassen krælende av slanger. Og dett var dett! Ingen angst, ingenting. Jeg, som smekker igjen en bok fortere enn man kan si "bløtkake med jordbærkrem" dersom det dukker opp et slangebilde! Jeg husker spesielt godt et bilde i en bokserie av Disney; slangen var diger og gapte mot meg på glanset papir. *klask*

Jeg hadde en drøm til: Jeg var tilbake til bøgda der jeg bodde mine første år, oppe på en knaus i en fjellskjæring, og fløy! Seilende som Peter Pan rundt i mitt forhenværende nærmiljø med statister fra både Skien og Kristiansand. Og sauer!

Akkjah, det var gode drømmetider det! Den eneste drømmen jeg husker fra voksenlivet husker jeg ikke egentlig. Alt jeg husker var at jeg var rasende på gubben, i drømmen altså, og våknet av at jeg drasset til og ga ham et skikkelig spark bak.

2 kommentarer:

Hanne Sofie sa...

Har du fått tydet disse slangedrømmene dine, da? Slo opp i et par drømmetyde-bøker her, men fant ikke noe vettugt... Jaja.

Moro med bloggings, ja!

Anonym sa...

Tyde drømmene? nesj, det tør jeg ikke ;-)Har jo ikke hatt dem på 30 år heller, sikkert...

Jo, det er moro med blogg. Bare jeg finner ut hvor grensen min går for hvor mye jeg skal utlevere meg. Resten av familien skal få lov til å slippe... :-D