23 november 2005

Jeg kjenner julen strømme på!



Ååååå som det strømmer på! Hvor er adventslysestaken min? Jeg må huske å kjøpe adventslys til alle lysestakene! Og adventskalenderne til ungene, åja, de er i skapet. -men hvor er greia til å putte inni dem for å stive dem av så de ikke henger som en vissen strømpe under vekten av pakker? *gruble*. Har jeg noe julepynt igjen tro, eller har jeg fraktet alt til hytta? Der kan jeg jo ikke pynte ennå, for der arbeides det og støves.

Så var det hobbytingogtang. I år har jeg tenkt at vi skal bake, lage såper og noe som er nytt av året for oss iallfall: lage viskelær!

4 kommentarer:

Ak sa...

ojojoj. Sånn er det her også. Fant endelig den første esken, den med julegardiner og kjøkkentingene i. Vi har omorganisert en masse i bodene siden sist jul, så jeg har virkelig lett. Jeg mener, å finne bare to esker juleting da?? Det viste seg jo å bare være de med det man ikke helt bruker nå ;-) De ordentlige eskene sto jo et helt annet sted.

Anonym sa...

Jeg hadde nær sagt, finner du vanligvis alt det du mener du har av juleting og tang? Da er du heldig! Hos meg var klatretauet med strikkenisser borte hele 2 juler på rad. Og jeg endevendte huset for å finne det! Plutselig, neste jul igjen, var det der. Jeg er _helt_ sikker på at det var ryddenissen som hadde tatt det. Ryddenissen tar forresten noe hvert år, men det er jo litt koselig også. Det blir nesten som å få nye ting når man plutselig finner dem igjen.

Julegardiner har jeg ikke hatt på noen år. Jeg har så dumme vinduer :(

Ak sa...

Klart jeg vanligvis finner alt. Det er vanligvis lokalisert til et høyskap i kjøkkenboden ;-) Det er det gamle bierommet, som inneholder masse gammel kjøkkeninnredning. Alt man ikke bruker til daglig blir oppbevart der. Praktisk... forsåvidt. Bortsett fra den teite ideen man hadde i januar om at kanskje juleting burde flytte til klesboden. *klaskepanne* De blir herved flyttet tilbake januar neste år. Nå lever de eskene et rastløst nomadeliv.. opp og ned og oppigjen. Ettersom. Tror huset blir ferdigpyntet rimelig tidlig i år. Så får moderen si hva hun vil! Eller no'

Anonym sa...

Jeg sitter her og planlegger å gjøre litt rent, jeg, så julepynten kan få komme frem snart. -Den som ikke befinner seg på hytta. Det er mulig jeg har litt lite å pynte med her hjemme. Akkjah. -men det blir sikkert mye jul av en rull nervøs velour fra Jysk, tenker jeg nok. :-D