07 september 2005

Viljestyrke

I dag har jeg vært flink! Jeg har støvsuget, moppet gulv, støvmoppet, laget stor gryte fårikål og var det tid for å ut og gå! Etter å ha lagt klar telefon med mp3 og høretelefoner, flaskeholder med lomme til telefon og flaske med farris, var det tid for å finne frem skoene.

*flaff*

*Huh?* Joggeskoene mine hadde dødd på seg! Hele sålen har løsnet! På begge to! Riktignok er de ikke nye, men ingen kan beskylde dem for å være velbrukt! Hva er det for slags tull da, å lime sko med lim som ikke tåler en fuktig tur i skogen?

Hm. Ingen tur i dag? *vakle mellom sofaen og regntung himmel*. Fillern heller! Jeg vil jo ut!

Alternativt fottøy? Flipp-flapper og et par gamle, velbrukte, punkterte Eccosko. Jeg valgte de siste. Visste dere at det kan bli vakum i sko? Det kjentes iallfall slik ut der jeg trasket avsted i sko som ble våtere og våtere til de til slutt var så våte at de sugde seg fast i føttene mens jeg krysset rundt i skogen og så etter alternative turstier. Ikke fant jeg noen og plaskregne gjorde det, så jeg gikk hjemover for å redde mobilen fra å drukne.

Nå, en varm dusj senere, sitter jeg her og er ganske så fornøyd med meg selv mens jeg snuser inn duften av fårikål fra kjøkkenet.

Ingen kommentarer: