19 september 2005

Turblog - veldig kjedelig lesning!

Påbegynt 31. august

Dette innlegget er herved utnevnt til min turblog! I stedet for ørten nye innlegg om tur, kommer turene som kommentarer til dette innlegget. Lurt, huh? Kanskje endrer jeg datoen for hver gang også, slik at innlegget ikke forsvinner for langt bak i arkivet. Jeg har gått en snau times tur omtrent annenhver dag siden 20. august.

Jeg har en "testerunde" jeg går: Opp gamleveien til Årsneskrysset og til høyre hjem ringbanen. Eller motsatt. De to første rundene gikk jeg ned gamleveien, på hhv. 53 og 48 minutter. I dag gikk jeg opp gamleveien og brukte 44 minutter. Jeg gikk "testkilometeren" min(fra Langholmsundkrysset til Årsneskrysset) på 10 minutter i dag også, men i dag gikk det nedfor, så jeg var på langt nær like pumpa da jeg kom i mål. Kanskje er runden lettere den veien totalt også, men jeg synes uansett at jeg merker fremgang!

Runden er egentlig litt kjedelig, mye asfalt, så jeg har bestemt meg for å gå den kun en gang i uken. Og da er vel onsdager en like bra dag som noen andre. Det er iallfall i god avstand fra rødvinsglasset i helgen ;-P

11 kommentarer:

Anonym sa...

I dag gikk jeg opp gamleveien, ned og opp Kvivikveien og tilbake og over gamleveien til Natvik og hjem. Litt saktere tempo enn før, men mer svett og mindre matt i huet etter endt tokt. Brukte bare 5 minutter lenger tid enn sist også, totalt 55. Sikkert noe i det da, at moderat trening gir høyest forbrenning...

Anonym sa...

Det ble ingen spasertur i går som planlagt, men jeg sikret meg iallfall veibeskrivelser til nye ruter!

Dagens tur: Opp gamleveien, passerte krysset til Natvik, eller bunnen av Eskekjerrbakken som Arnt Kristian insisteret på å kalle det, og tok til høyre på en sti ca. midt oppe i bakken. Jeg gikk og gikk mens jeg holdt til venstre og endte ut på oppsiden av saulekilen ved Langholmsund. Deretter tok jeg til høyre på nedsiden av saulekilen inn i skauen igjen og undere over alle: kom ut igjen på samme plassen ovenfor Natvikkrysset. Hele turen tok bare en halvtime, så jeg slang på en ekstratur over til Natvik og hjem. 50 minutter totalt med blanding av hurtig gange med pust nok til å snakke og hurtig gange med pust nok til å puste. Nesten.

Anonym sa...

Liten ekstratur
Kristian hadde lyst til å ut å se etter sopp, så ungene og jeg tok oss en liten tur rundt i skauen bak huset. Det passet bra, siden bekkenet, eller ryggen eller hva det er, hadde låst seg litt i ettermiddag. Kristian fant 4 inntørkede kantareller, så det ble mager fangst. Vi må nok smøre oss med mer tålmodighet og vente til det har blitt fuktigere i skauen!

Vi fikk iallfall en fin tur på 20 minutter i humplete og kronglete terreng, og bekkenet mitt er fint igjen. Hoften er litt sår etter dagens langtur, men pytt. Gå litt langsommere neste gang!

Anonym sa...

Dagens tur: Opp gamleveien, passerte krysset til Natvik, inn jordekanten rundt svingen og over til saulekilen. Inn i bunnen av saulekilen, litt på kryss og tvers av "trollskogen" for å finne nye stier, fant ingen, tilbake til "gamlestien" over til gamleveien og rake veien hjem for da regnet det så det plasket! 55 minutter i dag. Ikke så ille!

Anonym sa...

I dag ble det bare en kort tur. Arnt Kristian skal på jakt og ungene kommer hjem fra skolen, så for at noen skulle være her når de kom hjem... Jeg gikk til Natvik og over til gamleveien. Tok en liten avstikker ned stien som ender på et jorde og tilbake igjen. Litt for hard rytme på musikken. Ble svimmel. Turen totalt tok nokså nøyaktig en halv time. Alt for lite! Kanskje en sopptur med ungene senere i dag for å kompensere...

Anonym sa...

Dagens tur: Dønge. Se hovedside.

Anonym sa...

I dag tenkte jeg at jeg skulle forsøke en ny rute, så jeg trasket opp gamleveien og jeinte ned veien til Kvivika. Nesten nede tok jeg til høyre inn jordet og fulgte traktorveien innover. Jeg skjønte etterhvert at jeg var på vei tvers gjennom, men ante ikke _hvor_ jeg kom til å ende ut: På Ribe. Jaja. Jeg gikk tilbake til Kvivika, inn gamleveien og hjem. Til 1t 10 min.

Det er visst vanskelig å finne skikkelig _lange_ ruter. -men dagens var lang nok: Jeg fikk vondt i det høyre låret. Lurer på hvorfor? Jeg går jo i takt så belastningen skulle vel bli lik på begge beina?

Anonym sa...

Lurer på hvor lang jeg skal la denne siden med kommentarer bli egentlig... Jaja. Dagens tur gikk Til Dønge via gamleveien over til Natvig. Jeg manglet et par minutter på en time, tror jeg. I dag forsøkte jeg ny vri: Gå før frokost. Bortsett fra litt kaffe og noen mandler(jeg har dilla på dem). Det funket greit det også, og er vel bedre enn rett etter frokost iallfall! *skynde seg i dusjen*

Anonym sa...

Hm. Jeg har glemt å legge inn gårsdagens tur! Den gikk opp gamleveien og inn stien til Langholmsundkrysset og tilbake igjen ned gamleveien. 45 min.

I dag har hele familien tatt beina fatt og gått opp gamleveien, rett over veien ved Årsnes og opp til Hæstadvedden. Ned igjen via barnehagen og butikken og hjem. Tid: 2 timer og 15 minutter inkl. kakao/kakestopp på toppen og lørdagsgodtstopp med tilhørende prat på butikken.

Anonym sa...

En halvtimes tur/retur Dønge i dag sammen med Kristian og Nikolai. Nikolai noe motvillig, men han gikk til slutt og klaget bare litt over vondt i beinet og var sur fordi vi ikke hadde med kakao. Neste gang tror jeg at jeg får gå en vei som han kan sykle, iallfall deler av veien. Det tror jeg går bedre. Han har jo bare halvparten så lange bein som oss andre.

Anonym sa...

I dag har jeg en-månedsjubileum og har feiret det ved å gå til Hæstadveden gjennom skauen til saulekilen på oppveien og gamleveien ned igjen. (Inn ved ventebua på Årsnes.) Det tok halvannen time. Og jeg slepte meg opp til toppen fordi jeg skuffet litt hardt på opp heia. Jaja, jeg lærer vel. Eller blir i bedre form!