22 september 2005

Skikkelig reisefeber!

Jeg begynte å pakke på alvor i dag. Pakket ned i toalettveske, sminkeveske, la klart tøy på salongbordet i b-stua etc. slik at jeg kan se hva slags koffert jeg trenger. _Plutselig_ slo deg meg; Jeg reiser i morgen! Og jeg skal reise helt alene! Så ille reisefeber har jeg ikke hatt på mange, mange år! :-D

Det eneste som er forbaska, er at jeg ikke har anskaffet meg noe nytt sort skjørt siden jeg vokste ut av det forrige. -men pytt pytt. Jeg får mixe og matche så godt jeg kan med det som er igjen. -Og er magan samarbeidsvillig i morgen, passer sikkert linningen på den nye sorte buksa også, så jeg slipper å bruke blå dongeribukse og få enda flere mixe-matcheproblemer. Akkjah. Det er ikke bare når livmålet varierer mange cm. fra den ene dagen til den andre. -Og buksa er innkjøpt på den minste av dem.

Og hvorfor kjøper jeg blå dongeribukser og -skjørt når nesten alle toppene mine passer mye finere til sort? Akkjah.

2 kommentarer:

Ak sa...

God tur!!!

Anonym sa...

Tusen takk! Og dersom reisefeberen min var ille i går, var den ingenting mot hva den er i dag! Jeg svetter og har hodepine og hele pakka. Dritnervøs. Hahaha. Jeg har jo tatt den samme turen 11 ganger før, så det _burde_ være rutine. -men jeg har jo ikke vært alene før...

Nå irriterer jeg meg over at kofferten min er for stor! Jeg fyller den bare litt over halvt opp og måtte ta alt ut igjen for å pakke på nytt. Prøve å få spredd det bedre så det ikke ligger og sklir sånn rundt, liksom.

Mindre koffert? Den var rustet innvendig og hadde et rift :( Og de andre er _for_ små igjen. To? Joa, det _hadde jo gått.

Jeg trøster meg med at når jeg skal _hjem_ igjen har jeg sikkert litt mer med meg, og dessuten gjør det ikke noe om ting blir litt krøllete.

Ulempen er at _denne_ kofferten er stor og tung i seg selv, 5 kg veier den:( *hmf*

Jeg angrer på at vi ikke heller kjøpte to mindre kofferter. Da hadde vi fått fordelt vekten når vi reiser alle, i stedet for en diger og en liten ved siden av, og hadde hatt en passe stor en når vi reiser en.