06 september 2005

Tigergutter, andre gutter og elde eller no'

Kristian stod opp i natt fordi han var syltet og ikke fikk puste, så ham fant jeg på sofaen i dag tidlig. Han ble hjemme fra skolen, foret med nesespray og cola og tilbragte en slitsom dag på sofaen med fjernkontrollen.

Nikolai hadde i lekse til i dag å ta med seg en liten ting med s i. Han tok med seg Tigergutt. Bamse, kosedyr og lys(i magen) Masse s-er! Tigergutt fikk ikke lov å være med hjem igjen! Han ble helt på gråten da han fortalte at lærerne hadde bestemt at tingene skulle bli på skolen til i morgen. Så nå har han lagt seg uten Tigergutt, men med et lass andre kosedyr som bare ikke strekker helt til, og er sint og lei seg.

Jeg har løpt frem og tilbake. Var på kontaktlinsekontroll. Synet er perfekt, men jeg ble informert at jeg nå begynner å nærme meg alderen hvor lesesynet blir svekket og jeg med tiden vil trenge briller for å kunne lese. *gremme*

Dessuten har jeg vært to ganger på senteret i dag. Første gang til linsekontrollen. Da kjøpte jeg samtidig overgang fra mobil til vanlig høretelefonjack. Trodde jeg. Damen i butikken sa jo at det var den jeg skulle ha! Det viste seg at jeg kjøpte overgang til 2.4mm jack. Vanlige høretelefoner har 3.5mm jack. Selvfølgelig kjøpte jeg feil!

Så jeg kjørte opp igjen siden jeg likevel skulle hente bilen på verksted nesten på senteret og kjøpte 2.4-3.5mm adapter. Nå virker mobilen med vanlige høretelefoner. Bare man ikke er nøye på det med kontakt. -Eller, det er nettopp det man være. Dersom kontakten ikke står helt rett, dvs. feil, kommer det bare lyd i en av høyttalerne. HURRA! Nok et kupp!

Ingen kommentarer: