18 mars 2006

Om blekkspruter og phytagoras

Ofte på nettet kommer man over noen som liker å operere med mer enn ett kallenavn. -men de gjøre en litt dårlig jobb med å skjule seg. Noen gjør en så dårlig jobb at selv jeg, som er så dårlig på å avsløre hvem som er hvem at jeg har gitt opp og bare slår meg til ro med at hvem er noen andre, ser hvem de er. En slik har jeg vært ute for i det siste. Det tok ikke lang tid før jeg så at x og y har samme skrivestil. Når det i tillegg drysset likelydende hint om både x og y, var ikke saken så vanskelig lenger og svaret var klart: x=y. I går satt xy og gliste godt i skjegget, tenker jeg, og koste seg med at vi har latt oss lure. Og jeg spilte med. -men dersom det noen gang kommer opp i fremtiden hvem som lurte hvem, ville jeg bare dokumentere det her. Det er tross alt ikke hver dag jeg avlører noens cover, så da skal jeg jammen ha æren for det dersom ære skal deles ut ;-) Altså blekkspruter og phytagoraser har slett ikke så lite til felles.

1 kommentar:

Linda sa...

hihi... detektiven på sporet! godt jobba!