06 september 2006

Høst?

Sommeren klorer seg fast her med temperaturer opp rundt 20-tallet, men det er skarpere luft og man kjenner at høsten er like rundt hjørnet.

Fyttikatta! Det eneste gode med høsten, bortsett fra fårikål og kantareller, er at vinteren kommer hakk i hel! Da skal jeg ut i skiløypa og stake meg ned bakkene på "sjure" ski, sitte på hytta og fyre i ovnen...

I vinter skal jeg finne frem greskkurset og virkelig ta fatt på det i organiserte former, dvs. daglig. I vinter også! Forsettet er ikke akkurat nytt, men motivasjonen er større i år, for etter vinteren, når våren er på vei til å gå over i sommer og skolen tar ferie, da setter Marianne kursen mot Chios med ungene i kofferten og kommer ikke hjem igjen før skolestarten tvinger oss til å snu nesa nordover!

Derfor skal jeg gå på de sjure skiene i år også. De som jeg stort sett må stake meg utfor bakkene med (veldig praktisk oppfor. Jeg går rett opp de bratteste bakkene nesten uten fiskebein) og den lekre rosa og turkise dunjakka til sort boblebukse. Nytt kommer ikke på tale, for det er sikkert en måneds husleie der nede!

- Så hvis noen ser meg og synes jeg ser puslete og fattigslig ut: Jeg er ikke det. Jeg er bare målrettet!

Ingen kommentarer: