26 august 2008

Kommunikasjon er en fin bil

Noen ganger opplevd å si eller gjøre en ting og så bli så til de grader misforstått at du oppfattes som om du sier det stikk motsatte? Ok, da vet du kanskje hva slags dag jeg har i dag.

Det plager meg selvfølgelig at jeg har klart å uttrykke meg så klønete at jeg rett og slett klarer å bli oppfattet som om jeg gjør det motsatte, men ikke på langt nær så mye som det plager meg at jeg ikke får lov til å forklare og forsøke å gjenopprette tilliten, om man vil kalle det det. Har du prøvd å snakke til noen som står med to fingre i ørene og nynner for å ikke høre hva du sier?-billedlig talt i denne sammenheng. Da vet du hva jeg mener.

"Jeg er ikke interessert i å høre hva du sier, det spiller ingen rolle for meg hva du har å si. Jeg er enig med "motparten" av prinsipp." Bokstavlig talt(om ikke ordrett) -og utrolig sårende!

1 kommentar:

Ak sa...

Hm. Høres ut som taktikken jeg bruker når mannen til venninna mi ikke er grei mot henne. Da sier jeg at jeg er enig med henne uansett hva hun mener! ;-)
Jeg kan godt være enig med deg også Marianne :-)